luni, 2 februarie 2009

Ignoranta sau indiferenta?

Ignoranta sau indiferenta?

Traim intr-o lume in care niciodata, nimic nu se intampla. Nimic care sa ne mai surprinda. Nu ti se mai pare anormal ca nebunii sa goneasca pe strazi cu viteze ametitoare provocand inevitabil accidente mortale, nici sa auzi la stirile de la ora 5 despre crime si violuri care mai de care mai socante, nici sa-ti surprinzi copilul de 12 ani fumand sau “tragand” o iarba la coltul blocului, nici ca pustiul tau de 4 ani nu-si mai poate dezlipi ochii de la PC (sau e ofticat ca nu reuseste sa termine world of warcraft), sau ca manualele din care invatau parintii nostri au disparut, fiind inlocuite cu nemuritoarea propozitie “vor invata online”. Atunci de ce ti s-ar parea surprinzator faptul ca vecina/ul sau prietena/ul s-au bagat in viata ta, intr-un fel sau altul?
Pana la urma, cel mai tare doare indiferenta. Si ignoranta. De ce sa te chinui sa intelegi niste lucruri, care cu siguranta nu-ti vor face bine? De ce sa incerci sa citesti printre randuri si sa cauti in substraturi, cand ceva din interiorul tau urla ca nu vrea sa stie, ca ii va face rau?
Cred ca ar trebui sa fim constienti ca nimic nu e roz, ca nu traim in basme, si ar fi ideal ca atunci cand “cazi” sa te ridici si sa mergi mai departe. Eu am invatat asta. Am invatat ca persoana careia ii pasa cel mai mult de tine esti tu insuti. Sa nu astepti nimic de la nimeni, ca sa nu ramai dezamagit. Sa te implici in tot ceea ce faci, dar sa-ti lasi intotdeauna o rezerva de a da inapoi, fara sa regreti. Si chiar daca doare, mergi mai departe, vorba aceea “daca ajungi la o varsta si nu mai poti alerga si nici pasi, ia batul si sprijina-te in el, dar sa nu cazi niciodata”. Si incerc sa respect asta.
Suntem constienti ca oricand, orice se poate intampla. Poti sa iubesti, la fel de bine poti sa ranesti, cu aceeasi intensitate, fie ca reprezinti sexul tare sau faci parte din grupul sexului slab, fie ca o faci constient sau ca nu esti TU in acele momente. Se intampla. Secretul in toata mizeria asta insa este unul singur: fa-o destept.

Avem un sistem de apărare uimitor! Tot ce nu este de folos şi fără valoare trece într-un locuşor numit indiferenţă. Nu mă mai ajută cu nimic, nu mă încălzeşte deci e ca şi cum nu ar mai fi. Este interesant cum totul se transformă. Dar valorile nu sunt la fel pentru toţi, din păcate.
“Nu-mi pasă dacă te gândeşti sau nu la mine, dacă ne mai auzim sau ne vedem prea curând! În mijlocul preocupărilor mele mă aflu chiar eu!” Cam aşa monologhează Indiferenţa!
A fi ignorant nu este acelaşi lucru, deşi iniţial nu se vede vreo diferenţă între cele doua. Când ştii că poţi afla, asimila, aprofunda şi nu vrei să deschizi subiectul, preferi să treacă pe lângă tine, e ca şi cum te-ai lega la ochi şi ai vedea numai ce vrei tu.
O vorba e de aur “ce nu stii nu te doare”. Si e adevarat. 
Numai bine!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu