duminică, 24 ianuarie 2010

d`ale gurii...partea a doua

Nu mi-am propus ca acest blog sa devina unul de bucatarit, insa la insistentele iubitului meu, trebuie sa mai postez si de-astea, pana la urma fac parte din lucrurile pe care le fac zi de zi.
Am gatit peste cu cartofi. o reteta simpla, ati spune. sa vedem insa la final cum vor arata faruriile voastre. sau coltul gurii- dupa caz :).
Am cumparat pangasius congelat- cred ca puteti folosi orice alt sortiment de peste, file (cod, par example). se taie in bucati cat palma, se condimenteaza si se usuca pe un servetel (musai).




Nu am surprins fiecare moment din gatirea fileurilor, dar va dati voi seama pe parcurs.
Am folosit binecunoscutele oua si faina, pentru a le face pane. Batem ouale cu sare si piper, iar pestele il condimentam musai cu sare (Mike adora condimentele pt peste, porc, pui etc, de la fuchs, deci puteti sa va folositi si voi imaginatia).
Secretul in toata treaba asta este "ceapa ciorii" sau CHIVAS. se gaseste in orice supermarket sau magazin, la raionul de verdeturi sau seminte pt plantat. Noi le avem sadite in ghiveci, cresc foarte repede si sunt foarte gustoase. (puteti manca si inainte de un interviu, o intalnire sau la job, nu ramane miros sau gust ;) ). Le-am taiat bucatele mici si le-am amestecat impreuna cu ouale si faina.


Intre timp, am pregatit cartofii. aici e ceva mai complex si mai complicat, sper ca am retinut bine reteta, daca nu va iese astept sa-mi spuneti, ca sa "revad" reteta :d
Cartofii se fierb pe jumatate, apoi se dau pe razatoare (gaurile mari).

Pregatim apoi compozitia de baza. Intr-o oala punem la fiert o ceasca (de cafea) cu apa, iar cand fierbe adaugam o bucatica de unt sa se dizolve. Urmeaza faina, care se adauga pana cand compozitia devine omogena si nu se lipeste de oala. O luam de pe foc si o lasam la racit. Apoi adaugam oua, pana cand compozitia o consideram inchegata si omogena. Si nu uitati sa razuiti putina nucsoara in compozitie (nu foarte multa, e puternic aromata!).

Apoi urmeaza prajirea lor, in "baia de ulei". Se ia cu lingurita mica cat incape pe ea- ca dimensiune, si se pune in oala cu ulei incins foarte foarte tare. Rezultatul ar trebui sa fie cam asa:


(sunt DEMENTIALI!!! ii ador :D)
Revenim la pestele nostru, care inoata in ulei incins :)):

Iar in final cam asa arata:


Sa nu uitam si de mujdei (aici fiecare dace cum crede sau cum ii place):

In timpul pregatirilor, cam asa aratam in bucatarie:

And now...lunch is served. Bon appetit :)


Aaa, vroiati si dupa? Ia priviti aici :D : Mike i-a pus cruce :))


Eu va doresc pofta buna si daca va place, va mai astept si pt alte retete :).
Cu bine,
Bya


PS: dupa cum v-am mai spus, va recomand ca atunci cand cititi aceste randuri, sa va luati servetele cu voi. protejati tastatura, va rog! :))

PSS: sa nu uitam de:

Pont: ungeti o felie de paine cu unt si punteti niste chivas. apoi astept sa-mi spuneti daca va place.

4 comentarii:

  1. Draga Bya :D
    Te anunt oficial ca eu de azi nu mai intru la tine pe blog pana nu termini cu aceste retete de bucatarie pt ca am umplut tastatura de saliva ( yach ) si pt ca sunt oficial la dieta de o saptamana iar din cauza ta tre sa fac mici pauze :) .
    Evident ca am glumit ca nu te mai vizitez :D
    Si pentru ca ma consider (si nu numai eu pt ca am laudatori cu vechime: ))o bucatareasa deosebita :D , sa stii ca voi posta si eu pe blogul meu neste' retete preparate pe aragazul meu cel nou :) ca sa salivezi si tu pe laptopul tau , nu numai eu :).
    Hai te pup si vezi ca mi-am facut un carnetzel " Retete de la Bya" :D . Am innebunit stiu :))

    RăspundețiȘtergere
  2. :)) fatoooo, esti dusa =))
    acuma, ai putea fi si tu ceva mai originala, ma copiezi sa pui si tu retete! fas! :P
    eh, avand in vedere ca mi-esti draga, ce dreq sa fac, te-oi ierta :)) :*
    Bya

    RăspundețiȘtergere
  3. ........conform maestrilor bucatari(cateva stele Michelin),somonul niciodata dar NICIODATA nu trebuie sa inoate in ulei.
    se prajeste pe gratar sau in acest caz intr-o tigaie(de preferinta TEFLON) cu 4-5 picaturi de ulei de masline........2-3 minute pe fiecare parte......

    RăspundețiȘtergere
  4. 1. Noi am folosit Pangasius- am specificat la inceputul postului
    2. Baia de ulei era pentru cartofi, si nu pt peste. Peste pane nu pot face pe gratar ;)
    Deci, putin pe langa subiect, dar multumim pt sfaturi! :)
    Bya

    RăspundețiȘtergere